+31318415127 info@zwemnetwerk.nl

Steeds vaker vinden er in Nederland incidenten plaats waarbij oplopende frustratie een rol speelt. Denk hierbij aan een scheldpartij richting winkelmedewerkers, maar ook aan handhavers die bekogeld worden met stenen bij een demonstratie. In de samenleving lijkt agressie steeds gewoner te worden.

Oplopende frustratie bij het zwembad

Ook zwembadmedewerkers krijgen steeds vaker te maken met frustratie, agressie, bedreigingen of andere onprettige situaties. Zo komen bezoekers bij de kassa op een agressieve manier melden dat ze het niet eens zijn met een bepaalde beslissing of worden medewerkers bedreigd na het aanspreken van bezoekers op de regels. Wat kan je als zwembadmedewerkers in dit soort onprettige situaties doen?

Opleidingen tegen oplopende frustratie

Er zijn verschillende opleidingen ontwikkeld tegen oplopende frustratie. Zo bestaan er opleidingen voor oplopende frustratie in de samenleving in het algemeen. Ook zijn er opleidingen tegen oplopende frustratie die meer gericht zijn op het zwembad.

Wat leer je tijdens een opleiding tegen oplopende frustratie?

Tijdens deze opleidingen leer je als zwembadmedewerker wat te doen in een situatie waarin iemand frustratie of agressie toont. Na het afronden van één van deze opleidingen sta je sterker in je schoenen tegenover agressieve bezoekers.

De inhoud van de verschillende opleidingen verschilt. Vaak beginnen de opleidingen met achtergrondinformatie zoals de verscheidene soorten agressie en de oorzaken daarvan. Daarna komt het hoofdpunt: wat kan je doen tegen de oplopende frustratie om de situatie niet te laten escaleren? Zo werkt bepaald gedrag oplopende frustratie in de hand en zorgt ander gedrag voor meer rust.

Wij zijn benieuwd hoe jij zou optreden tegen een bezoeker die frustratie toont. Wat zou je juist wel en wat zou je juist niet doen? En wat zou je graag terugzien in de opleidingen?